Zoveel verkopers die barsten van de ervaring en de kennis op salesgebied. Wat gebeurt daarmee? Grijp je kans, begin met delen, en met leren van je collega’s.

Het afgelopen jaar heb ik een aantal artikelen geschreven voor VerkopersOnline. Erg leuk om te doen en vooral erg leuk om al die leuke reacties te krijgen.

De doelstelling van deze artikelen is om kennis en ervaring te delen en daarmee jou als lezer te inspireren. Jij kan dat ook! Want jij doet allerlei ervaringen op in sales die interessant zijn om te delen.  En je medelezers ook.

Kennis delen kunnen we allemaal
Het lijkt me fantastisch om kennis samen te brengen door jou nu eens recht op de man of vrouw af te vragen om te reageren op dit artikel. Op die manier creëren we met elkaar een hoofdstuk in een zogenaamd Sales Playbook, waarin je de best practice op het gebied van Sales vastlegt.

Het onderwerp

De situatie is als volgt:
Je bent in gesprek met iemand binnen een bedrijf over jouw product of dienst. Gaandeweg kom je erachter dat dit niet de juiste contactpersoon is. Aanvankelijk gaf de persoon aan wel de beslissing te kunnen nemen, maar dat lijkt niet waar te zijn...
Je moet een stap hoger om verder te komen. Maar dat is lastig. Hoe voorkom je dat je deze contactpersoon voor het hoofd stoot en tegen je in het harnas jaagt?
De vraag
Hoe pak jij zoiets aan? Schets de context, een situatie waarin je terecht bent gekomen en hoe je het hebt aangepakt. Zeer moedig als je een voorbeeld geeft waarin het misliep, want we leren allemaal. En prachtig als je juist een tip geeft die voor jou succesvol was.

Reageer op dit artikel. Geef jouw ervaring weer. Je wordt daarmee tijdelijk co-auteur bij verkopers online ;)

Dank je wel!


André