Sales Trainingen Vergelijken


Persoonlijke Coaching voor Verkoop-Binnendienst

Binnendienst
Sales opleiding (max. 1 deelnemers)
Persoonlijke coaching in Telefonische Verkoopvaardigheden

Bestemd voor: verkopers binnendient, front- en backoffice, technische adviseurs en andere medewerkers die telefonisch met klanten in contact komen.

Programma
10.00 – 14.30 uur

Klantgericht handelen anno 2023
Telefonische klantcontacten
Telefonisch bezoekafspraken maken
Opvolging van toegezonden informatie
Samenwerking binnen- en buitendienst
Interne communicatie – informatie-uitwisseling
Communicatievaardigheden
Doorvraagtechnieken
Bezwaren en weerstand overwinnen
Prijsonderhandelingstechniek
Verkopen van voordelen i.p.v. producten
Omgaan met de UKM's
Proactief klantcontact
Offertes en opvolging
Afsluittechnieken
Oefenen met eigen praktijkcases

Data in overleg.

Totaal tarief 2 sessies: € 895 ex btw p.p. incl. verzorging en lunch


Persoonlijke Coaching voor Salesengineers

Verkoopvaardigheden
Sales opleiding (max. 1 deelnemers)
Persoonlijke Verkoopcoaching voor Salesengineers en technische verkoopadviseurs.
Volledig als maatwerk afgestemd op de eigen praktijkcases

Aantal sessies - naar behoefte - in overleg.
Tussentijds wordt gewerkt met gerichte opdrachten
+ onbeperkt telefonisch- en e-mailconsult

Tarief € 495 ex btw p.p.p.d. (10.00 - 14.30 uur incl. verzorging en lunch)


ENS Onderhandelen & Beïnvloeden (in company)

Onderhandelen
Incompany
ENS Onderhandelen & Beïnvloeden® is een programma waarin jij en jouw team wordt geleerd om op een inspirerende manier betere resultaten te behalen. Het model is zo flexibel dat het in vrijwel elke beïnvloedingssituatie kan worden toegepast.

De training is een introductie van het ENS-model en de systematische voorbereidingsmethode. Het biedt jou en je team kansen om te werken aan je eigen huidige of aanstaande onderhandeling binnen het ENS-raamwerk.

Het ENS-model is krachtig en praktisch, een holistische benadering van onderhandeling die flexibel genoeg is voor alle beïnvloedbare situaties.


SalesFunnel (in company)

Consultative / Solution Selling
Incompany
Sales Funnel® is een best-in-class, volledig geïntegreerde sales methodologie, waarbij we het salesproces combineren met specifieke technieken en communicatieve vaardigheden.

De impact van het uitvoeren van de Ray Leone-methodiek is ongeëvenaard. Typische resultaten zijn toename in sales omzet, verbetering van conversie ratio's, totale omzetstijging en beter presteren dan de concurrentie.

Het resultaat is dat je weet aan wie je verkoopt, welke aankoopcriteria belangrijk voor je klant zijn en toegang krijgt tot die mensen die invloed hebben op de aankoopbeslissing.

Het programma stelt jou, je team en je bedrijf in staat om effectiever te zijn bij het voorbereiden, presenteren en closen van deals..


ENS Onderhandelen & Beïnvloeden (open training)

Onderhandelen
Open training
ENS Onderhandelen & Beïnvloeden® is een programma waarin jij en jouw team wordt geleerd om op een inspirerende manier betere resultaten te behalen. Het model is zo flexibel dat het in vrijwel elke beïnvloedingssituatie kan worden toegepast.

De training is een introductie van het ENS-model en de systematische voorbereidingsmethode. Het biedt jou en je team kansen om te werken aan je eigen huidige of aanstaande onderhandeling binnen het ENS-raamwerk.

Het ENS-model is krachtig en praktisch, een holistische benadering van onderhandeling die flexibel genoeg is voor alle beïnvloedbare situaties.


SalesFunnel (open training)

Consultative / Solution Selling
Open training
Sales Funnel® is een best-in-class, volledig geïntegreerde sales methodologie, waarbij we het salesproces combineren met specifieke technieken en communicatieve vaardigheden.

De impact van het uitvoeren van de Ray Leone-methodiek is ongeëvenaard. Typische resultaten zijn toename in sales omzet, verbetering van conversie ratio's, totale omzetstijging en beter presteren dan de concurrentie.

Het resultaat is dat je weet aan wie je verkoopt, welke aankoopcriteria belangrijk voor je klant zijn en toegang krijgt tot die mensen die invloed hebben op de aankoopbeslissing.

Het programma stelt jou, je team en je bedrijf in staat om effectiever te zijn bij het voorbereiden, presenteren en closen van deals..


Virtueel Onderhandelen

Onderhandelen
Open training
Hoe zorg ik dat ik zowel de korte termijn belangen dien en ook de lange termijn relaties verstevig? Hoe haal ik het maximale uit mijn onderhandelingen zodat ik de toekomst voor mijn organisatie veiligstel? D

Deze training is volledig gericht op de uitdagingen waar veel onderhandelaars nu voor staan en wordt gegeven door top onderhandel consultants.

Je zult je comfortabel gaan voelen bij digitale onderhandelingen. Virtuele gesprekken zul je met meer zelfvertrouwen ingaan dan voorheen omdat je beter voorbereid bent en van tevoren goed hebt nagedacht over je aanpak, de stappen in het proces, je communicatiestijl, je vragen, tactieken en de concessies die over en weer gedaan kunnen worden en de korte en lange termijn resultaten die je wilt boeken.


Virtueel Verkopen

Verkopen via Videobellen
Open training
Hoe zorg ik dat ik na de eerste ‘hoe gaat het’ weer op een relevante manier in gesprek kom met mijn klanten? Hoe haal ik deals uit ‘no-decision land’? Hoe voorkom je dat druk op resultaten leidt tot ‘product push’ die ten koste gaat van lange termijn klantrelaties?

Om de kansen die er zijn te benutten en valkuilen te vermijden, ontwikkelden we speciaal deze training voor virtueel verkopen.

Je zult je comfortabeler gaan voelen bij digitale verkoop en account management gesprekken. Virtuele gesprekken zal je met meer zelfvertrouwen ingaan dan voorheen omdat je beter voorbereid bent en van tevoren goed hebt nagedacht over je aanpak, de stappen in het proces, je communicatiestijl, je vragen, tactieken en wat je samen kan doen om met je klant de korte en lange termijn resultaten te boeken die nu het meest gewenst en haalbaar zijn.


Scan verkoopgesprek

Verkoopgesprek
Open training (max. 1 deelnemers)
Als (aankomend) verkoper of accountmanager of verkoopprofessional moet je een gestructureerd behoeftegericht verkoopgesprek kunnen voeren. Benieuwd wat je kunt verbeteren bij gesprekken via de telefoon of aan tafel? Leg jezelf dan eens langs de meetlat met de {/Scan Verkoopgesprek?/}.

{*Leg je gesprekstechnieken langs de meetlat*}
De Scan Verkoopgesprek bestaat uit twee delen:

{*}Je maakt telefonisch een afspraak met een potentiële klant (de trainer).
{*}Je voert een verkoopgesprek aan tafel of via Zoom (maximaal 45 minuten).

De trainer beoordeelt de gesprekken op facetten als contact maken, de behoefte-inventarisatie, vertaling van aanbod in voordelen, de prijs en onderhandelen over de verkoop van het product of dienst.

{*Meet en verbeter je salesvaardigheden*}
De Scan Verkoopgesprek geeft je inzicht in de mate waarin je een afspraak kunt maken en eenmaal aan tafel een behoeftegericht verkoopgesprek te voeren. Je krijgt na afloop een observatieformulier met je scores op de diverse meetpunten en tips waar je diezelfde dag direct mee aan de slag kunt.

{*Praktische zaken*}
{*}De Scan Verkoopgesprek vindt plaats in de bereikbare en van alle gemakken voorziene trainingsruimte van Vendicum in Deventer. Doe je het gesprek liever ergens anders? Geef dat dan aan bij je aanmelding. Via Zoom kan ook uiteraard.
{*}De trainer neemt na je aanmelding contact met je op voor het inplannen van de Scan Verkoopgesprek.
{*}Een week van tevoren krijg je een casebeschrijving over de verkoop van een dienst of product, afhankelijk van de keuze die je hebt opgegeven. Met die informatie kun je het gesprek voorbereiden.

{*Investering in verkoopresultaat*}
In de Scan Verkoopgesprek investeer je wat tijd en € 119,- exclusief btw. Bij een training op locatie komen daar reiskosten van en naar Deventer bij (€ 0,46 per kilometer, exclusief btw). Deze investering verdient zich snel terug door de extra opdrachten die je erdoor binnenhaalt.


Persoonlijke Coaching voor Customer Service

Klantgerichtheid
Sales opleiding (max. 1 deelnemers)
Persoonlijke coaching in ‘Klantgericht handelen'

Bestemd voor: customer service, verkopers binnen- en buitendienst, accountmanagers, productspecialisten, salesengineers, technische adviseurs en andere medewerkers die met klanten in contact komen.

Programma
10.00 – 14.30 uur

Klantgericht handelen anno 2023
Telefonische klantcontacten
Telefonisch bezoekafspraken maken
Opvolging van toegezonden informatie
Samenwerking binnen- en buitendienst
Interne communicatie – informatie-uitwisseling
Communicatievaardigheden
E-mail contacten met klanten
Proactief klantcontact
Klachtenbehandeling
Aftersales activiteiten
Oefenen met eigen praktijkcases

Data in overleg.

Totaal tarief 2 sessies: € 895 ex btw p.p. incl. verzorging en lunch


Persoonlijke Coaching in Acquisitie / Prospecteren

Acquisitie
Sales opleiding (max. 1 deelnemers)
Persoonlijke coaching in ‘Prospecteren en Acquisitie’
Bestemd voor: verkopers binnen- en buitendienst, accountmanagers, productspecialisten, salesengineers en technische adviseurs.

Geef het maar toe, het is geen prettige klus: prospects benaderen om een afspraak te maken.

Telefonische acquisitie? Ook geen pretje en het valt de meesten zwaar tegen. Máár… deze persoonlijke coaching brengt daar absoluut verandering in!
Vanwege de beste tips en tools om de score en omzet te verhogen.
Om er zelfs weer plezier in te krijgen.

Programma
10.00 – 14.30 uur

De noodzaak van het prospecteren
Voorbereiding en 1e contactopname
Specifieke ‘doorvraag’ technieken
Omgaan met de vraag: “waar gaat het over?”
Gesprekstechniek m.b.t. bezwaren en tegenwerpingen
Telefonisch bezoekafspraken maken
Opvolging van toegezonden informatie
UKM – de Unieke Koop Motieven van de klant
Afsluittechnieken
Oefenen met eigen praktijkcases

Tarief € 495 ex btw p.p.p.d. incl. verzorging en lunch


Persoonlijke Coaching voor Salesmanagers

Sales Management
Sales opleiding (max. 1 deelnemers)
Een praktijkgerichte persoonlijke coaching.
Deze wordt afgestemd op de eigen organisatie en werkomgeving.

De hoofdonderwerpen worden in overleg vastgesteld en vervolgens behandeld met eigen praktijkcases.
Zoals bijvoorbeeld:
Motverend leidinggeven
Functioneringsgesprekken
Salesmeetings
Strategisch salesmanagement
Verkoopstrategie 2023
Salestargets en rapportages
Coaching van salesmedewerkers

Bestemd voor: salesmanagers, verkoopleiders, commercieel leidinggevenden.

Alle sessies van 10.00 - 16.00 incl. lunch en verzorging.
Locatie: Oravi - Almere
Data in overleg.


De Uitdager van Solution Selling

Account Management
Incompany
Solution Selling is nog steeds een van de meest gebruikte Business to Business verkoopmethoden. De kracht van Solution Selling schuilt in het inzichtelijk maken van alle problemen en uitdagingen (de pijn) van de klant en dan hiervoor een maatwerk oplossing aanbieden. Stap voor stap wordt de klant meegenomen in het begeleiden van het inkoopproces, waarbij er gezamenlijk een business case wordt gebouwd.

Ondanks het feit dat Solution Selling al meer dan dertig jaar oud is, heeft het als effectieve verkoopmethodiek veel veranderingen overleefd. Toch is er recentelijk een aantal belangrijke onderzoeken gedaan, waaruit blijkt dat de rol van de verkoper binnen Solution Selling moet veranderen. Traditionele verkoperskwaliteiten als relatiemanagement, oplossingen kunnen ontwikkelen en hard werken blijken achterhaald als succesfactoren.

De workshop De uitdager van Solution Selling focust op de nieuwe kwaliteiten en vaardigheden die verkopers succesvol maken in de hedendaagse business-to-business verkoop. Daag uw salesteam uit met deze pittige workshop en zet hen op het spoor naar nieuwe successen.


Pro actief op beurzen

Overige
Incompany
Beursdeelname blijft het afwegen van kosten en baten. Dus als u besluit tot deelname doe het dan op professionele wijze: steek meer dan alleen tijd, moeite en geld in een mooie stand, glimmende folders of ludieke goodies. Investeer vooral in uw beursteam, want die kan uw deelname tot een succes maken.

Deelnemen aan een vakbeurs vergt specifieke kennis en vaardigheden van het beursteam, waaronder professioneel en proactief bezoekers aanspreken, snel en scherp kunnen kwalificeren, commerciële prioriteiten stellen, op een hoffelijke manier afscheid kunnen nemen van ongewenste bezoekers en natuurlijk een perfecte gastheer of gastvrouw spelen. Zorg daarbij voor een geïnspireerd en optimaal voorbereid team met een heldere doelstelling.

De workshop Proactief op Beurzen van 3to1 zorgt voor een sterk verhoogd beursrendement door uw medewerkers de juiste kennis en vaardigheden mee te geven, om te komen tot meer contacten, meer en betere leads, die leiden tot meer opdrachten.


Verkoopvaardigheden voor commerciële binnendienst

Binnendienst
Incompany (max. 8 deelnemers)
Hoe commercieel is de binnendienst van uw organisatie eigenlijk echt? Is de binnendienst in staat om:

- Klachten om te zetten in commerciële kansen?
- Te up-sellen of cross-sellen?
- Dóór te vragen bij inkomende telefoon/mail/chat?

Doelgroep {*Vet*}

Deze training is speciaal ontwikkeld voor een binnendienst die nadrukkelijk meer is c.q. wil zijn dan vraagbaak van klanten en ‘regel en uitzoek afdeling’ van de buitendienst. Een binnendienst die zich ten doel stelt om commercieel te opereren, maar dan vanaf de eigen werkplek. Voor wie de telefoon, mail, chat en social media de kanalen zijn om te communiceren met klanten en prospects.

De training bestaat uit 5 losse dagdelen:

1. Inbound contact
2. Outbound contact
3. Live-coaching inbound
4. Live-coaching outbound
5. Evaluatie en feedback

Kenmerken training:

- Interactief
- Praktisch
- Opdrachten
- Live-ondersteuning
- Rollenspellen

Meer info: https://acquiro.nl/verkoopvaardigheden-voor-commerciele-binnendienst/


Persoonlijke Coaching voor Accountmanagers

Verkoopvaardigheden
Sales opleiding (max. 1 deelnemers)
Persoonlijke Verkoopcoaching
Volledig als maatwerk afgestemd op de eigen praktijkcases

Aantal sessies - naar behoefte - in overleg.
Tussentijds wordt gewerkt met gerichte opdrachten
+ onbeperkt telefonisch- en e-mailconsult

Tarief € 495 ex btw p.p.p.d. (10.00 - 14.30 incl. verzorging en lunch)


Consultative Selling Skills

Consultative / Solution Selling
Open training (max. 6 deelnemers)
{*Praktijktraining voor consulting professionals in de dienstverlening*}
Consultative Selling Skills geeft inzichten en handvatten en traint je vaardigheden om het verkoop- of adviesgesprek gestructureerder, effectiever en met veel meer impact te voeren. Hiermee zul je meer in de regie zijn van het verkoopgesprek.

- Inspirerende interventie van 2 hele dagen op een heerlijke buitenlocatie.
- Persoonlijke aandacht: maximaal 6 deelnemers per training.
- Gebaseerd op jouw eigen commerciële speelveld, cases en uitdagingen.
- Effectieve borgingssessie na twee maanden om de praktijk te toetsen.

{*Voor wie ontwikkeld*}
Deze uitdagende training is bestemd voor salesmanagers, consultants, projectmanagers en adviseurs, acterend in een dienstverlenende omgeving, die hun commerciële consulting skills significant willen aanscherpen.

{*Geen onnodige ballast, alleen de belangrijkste commerciële vaardigheden:*}
- Hoe kan ik mijn verkoop (advies)gesprek veel geconcentreerder voeren
- Hoe kan ik de ander diep laten nadenken over zijn/haar situatie
- Hoe kan ik snel en effectief de dynamiek van het probleem ontdekken?
- Hoe krijg ik antwoorden die ik nodig heb om de opportunity goed te kwalificeren?
- Hoe kan ik weerstanden of bezwaren gebruiken om meer informatie te krijgen?
- Hoe voer ik een effectief gesprek met meerdere stakeholders?

{*Bijzonderheden*}
Deze intensieve tweedaagse training wordt georganiseerd in eigen trainingsaccommodatie op de Drentse heide. Kleine groepen van maximaal 6 personen, die in principe dezelfde commerciële/consulting achtergrond hebben.

De investering bedraagt € 2.950,-. Deze kosten zijn inclusief overnachting en food/beverage. Exclusief BTW.
Het programma omvat vijf onderdelen:
1. Intakegesprek (online)
2. De online module Consultative Selling Structure: 4 on demand webinars
3. Q&A sessies: 2 online sessies
4. Live training Consultative Selling Skills: 5 dagdelen op inspirerende locatie
5. Online borgingssessie


Consultative Selling Structure Online

Consultative / Solution Selling
E-learning
{*Verbeter de hit-rate van je commerciële inspanningen*}
Consultative Selling Structure Online geeft antwoorden op de belangrijkste succesfactoren van het effectief verkopen van dienstverlening:

- Hoe krijg je inzicht in het besluitvormingsproces van de klant
- Hoe krijg je grip op de belangrijkste beïnvloeders en beslissers
- Hoe kun je effectief de waarde van je dienst in stappen aantonen
- Hoe kwalificeer je deals zonder dat je aan dode paarden trekt
- Hoe voorkom je dat je de klant ‘smart for free’ maakt en arm achterblijft

{*Gebruik de beste inzichten van het slim verkopen van consultancy diensten*}
Deze online training vormt de rode draad van de Consultative Selling aanpak. Er wordt gewerkt aan de hand van een aantal cases, tools en tips waarmee geoefend kan worden om zo de methode te toetsen aan de praktijk.

{*Voor wie ontwikkeld*}
Deze training is ontwikkeld voor salesmanagers, (pre-sales) consultants en projectmanagers in de dienstverlening en b2b markt. Zij acteren op een complex commercieel speelveld waar het belangrijk is om de waarde van het advies en de propositie goed aan te tonen om de continuïteit te waarborgen.

{*Inhoud*}
In vier on demand webinars van ieder 45 minuten worden de belangrijkste uitgangspunten van de Consultative Selling structuur besproken:
Deel 1: Visie op het ‘Sales Leadership’ van dienstverleners
Deel 2: De 7 inzichten van Consultative Selling
Deel 3: Praktijkoefeningen aan de hand van de SU|PER|B analysestructuur
Deel 4: Consultative Selling vaardigheden in de praktijk

{/Extra:/}
Na het volgen van de online training krijg je de mogelijkheid om een online Q&A sessie bij te wonen waar je vragen kunt stellen.


Verkoop voor Inhoudelijke Professionals

Verkoopvaardigheden
Incompany
De inhoudelijke professionals in een organisatie spelen een belangrijke ondersteunende rol in uw commerciële processen. Of het nu gaat om consultants, monteurs, productspecialisten, servicemedewerkers of adviseurs gaat. Zowel in pre-sales als after-sales trajecten werken ze actief samen met uw salesteam, waarbij ze technisch, organisatorisch, juridisch of productinhoudelijk advies geven.

Inhoudelijke specialisten moeten hiervoor commerciële en communicatie vaardigheden en kennis aanleren, aangezien die van nature meestal niet aanwezig zijn of als lastig worden ervaren. Daarnaast spelen ze een belangrijke rol bij de signalering van nieuwe kansen en leads voor de organisatie.

De training Verkoop voor Inhoudelijke Professionals is speciaal voor deze doelgroep ontwikkeld. Alle praktische vaardigheden en valkuilen komen aan bod om aan deze commerciële ondersteunende rol een positieve invulling te geven en een krachtige bijdrage te leveren aan het commerciële resultaat van de organisatie.

Opzet
De training Verkoop voor Inhoudelijke Professionals is flexibel van opzet en duurt twee tot zes dagdelen, afhankelijk van uw persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van uw mensen. Het in-company programma is modulair opgebouwd, kan zowel online als face-to-face worden gegeven en wordt gemodelleerd naar uw eigen unieke bedrijfssituatie.

Inhoud
Deze training is voor ambitieuze inhoudelijke professionals, die beter willen worden in de eigen commerciële rol en hun vaardigheden willen versterken, bijvoorbeeld:
• Consultants
• Engineers
• Designers
• Product specialisten
• Stafmedewerkers

Inhoud
Alle belangrijke onderwerpend ie aan bod komen zijn o.a.:
• De eigen rol in het commerciële proces
• De uitdagingen, problemen en ‘pijn’ van de klant verhelderen
• Inzet van overtuigende proposities, pitches en casestories
• Herkennen, inventariseren en benutten van koopsignalen
• Krachtige communicatie- en presentatievaardigheden


Persoonlijke Coaching in Prijsonderhandeling

Verkoopgesprek
Incompany (max. 1 deelnemers)
Prijsonderhandelingstechniek

Leer vooral dat korting geven ongelooflijk veel meer kost dan je denkt.
Geef dus nooit korting, maar verkoop de producten of diensten op een professionele en prettige, zelfverzekerde manier.
Geloof in de eigen prijsstelling en behaal daarmee meer nettowinst met de juiste gespreksvaardigheden en handelswijze.

Deze coachsessies verdienen zich gegarandeerd direct en snel terug!

Bestemd voor: verkopers binnen- en buitendienst, accountmanagers, salesengineers en salesmanagers.

10.00 - 14.30 uur

Onderwerpen:

De prijs moet geprezen worden
Geloof in de eigen prijs
Omgaan met de kreet 'het is te duur'
Opbouw van de prijsstructuur
Prijsonderhandelingstechnieken
Verkopen van voordelen i.p.v. producten en systemen
De Unieke Koop Motieven (UKM's)
Omgaan met lastige inkopers
Afsluittechnieken en zorgen voor rendabele klanten

Deze individuele coaching bestaat uit 2 afzonderlijke sessies
Totaaltarief € 895 ex btw p.p.
Data in overleg.


De Verkoop Vierdaagse

Verkoopvaardigheden
Open training
Haal meer kwalitatieve omzet en meer rendement uit relaties met de verkoopvaardigheden die aansluiten bij de huidige veranderde tijd. Kennis verkrijgen van klant en organisatie en daarop specifiek en aangepast adviseren en verkopen.

Als u uw verkoopmedewerkers 4 dagen aan ons afstaat, wilt u ze daarna nooit meer kwijt.

Deze training is bijzonder geschikt voor: verkopers binnen- en buitendienst, accountmanagers, customer service, productspecialisten, salesengineers en technische adviseurs.

4 x 1 dag van 10.00 - 16.00 incl. verzorging en lunches

Ontwikkeling van het verkoopproces
Klantgericht handelen 2022
Telefonische verkoopcontacten
Communicatievaardigheden
Structuur en opbouw van verkoopgesprekken
Specifieke vraagtechnieken
Tegenwerpingen en bezwaren overwinnen
Prijsonderhandelingstechnieken
'Korting is Uitverkocht'
Kenmerken en voordelen
Presentatiestructuur
Psychologische invalshoeken – omgaan met de typologie
Prospecteren en acquisitie
Offertebehandeling en opvolging
Omgaan met de diverse inkoopstructuren
Verkopen van de UKM's, de voordelen voor de klant
De rol van de accountmanager
Omgaan met de DMU – Besluitvormende teams
Klantenlevenscyclus
Het creëren van 'rendabele' klanten
Effectieve afsluittechnieken

Na afloop van de training volgt nog een persoonlijke evaluatie met de deelnemer m.b.t. specifieke aandachtspunten en ontvangt deze ook een certificaat van deelname.