Sales Trainingen Vergelijken


ENS Onderhandelen & Beïnvloeden (in company)

Onderhandelen
Incompany
ENS Onderhandelen & Beïnvloeden® is een programma waarin jij en jouw team wordt geleerd om op een inspirerende manier betere resultaten te behalen. Het model is zo flexibel dat het in vrijwel elke beïnvloedingssituatie kan worden toegepast.

De training is een introductie van het ENS-model en de systematische voorbereidingsmethode. Het biedt jou en je team kansen om te werken aan je eigen huidige of aanstaande onderhandeling binnen het ENS-raamwerk.

Het ENS-model is krachtig en praktisch, een holistische benadering van onderhandeling die flexibel genoeg is voor alle beïnvloedbare situaties.


SalesFunnel (in company)

Consultative / Solution Selling
Incompany
Sales Funnel® is een best-in-class, volledig geïntegreerde sales methodologie, waarbij we het salesproces combineren met specifieke technieken en communicatieve vaardigheden.

De impact van het uitvoeren van de Ray Leone-methodiek is ongeëvenaard. Typische resultaten zijn toename in sales omzet, verbetering van conversie ratio's, totale omzetstijging en beter presteren dan de concurrentie.

Het resultaat is dat je weet aan wie je verkoopt, welke aankoopcriteria belangrijk voor je klant zijn en toegang krijgt tot die mensen die invloed hebben op de aankoopbeslissing.

Het programma stelt jou, je team en je bedrijf in staat om effectiever te zijn bij het voorbereiden, presenteren en closen van deals..


ENS Onderhandelen & Beïnvloeden (open training)

Onderhandelen
Open training
ENS Onderhandelen & Beïnvloeden® is een programma waarin jij en jouw team wordt geleerd om op een inspirerende manier betere resultaten te behalen. Het model is zo flexibel dat het in vrijwel elke beïnvloedingssituatie kan worden toegepast.

De training is een introductie van het ENS-model en de systematische voorbereidingsmethode. Het biedt jou en je team kansen om te werken aan je eigen huidige of aanstaande onderhandeling binnen het ENS-raamwerk.

Het ENS-model is krachtig en praktisch, een holistische benadering van onderhandeling die flexibel genoeg is voor alle beïnvloedbare situaties.


SalesFunnel (open training)

Consultative / Solution Selling
Open training
Sales Funnel® is een best-in-class, volledig geïntegreerde sales methodologie, waarbij we het salesproces combineren met specifieke technieken en communicatieve vaardigheden.

De impact van het uitvoeren van de Ray Leone-methodiek is ongeëvenaard. Typische resultaten zijn toename in sales omzet, verbetering van conversie ratio's, totale omzetstijging en beter presteren dan de concurrentie.

Het resultaat is dat je weet aan wie je verkoopt, welke aankoopcriteria belangrijk voor je klant zijn en toegang krijgt tot die mensen die invloed hebben op de aankoopbeslissing.

Het programma stelt jou, je team en je bedrijf in staat om effectiever te zijn bij het voorbereiden, presenteren en closen van deals..


Virtueel Onderhandelen

Onderhandelen
Open training
Hoe zorg ik dat ik zowel de korte termijn belangen dien en ook de lange termijn relaties verstevig? Hoe haal ik het maximale uit mijn onderhandelingen zodat ik de toekomst voor mijn organisatie veiligstel? D

Deze training is volledig gericht op de uitdagingen waar veel onderhandelaars nu voor staan en wordt gegeven door top onderhandel consultants.

Je zult je comfortabel gaan voelen bij digitale onderhandelingen. Virtuele gesprekken zul je met meer zelfvertrouwen ingaan dan voorheen omdat je beter voorbereid bent en van tevoren goed hebt nagedacht over je aanpak, de stappen in het proces, je communicatiestijl, je vragen, tactieken en de concessies die over en weer gedaan kunnen worden en de korte en lange termijn resultaten die je wilt boeken.


Virtueel Verkopen

Verkopen via Videobellen
Open training
Hoe zorg ik dat ik na de eerste ‘hoe gaat het’ weer op een relevante manier in gesprek kom met mijn klanten? Hoe haal ik deals uit ‘no-decision land’? Hoe voorkom je dat druk op resultaten leidt tot ‘product push’ die ten koste gaat van lange termijn klantrelaties?

Om de kansen die er zijn te benutten en valkuilen te vermijden, ontwikkelden we speciaal deze training voor virtueel verkopen.

Je zult je comfortabeler gaan voelen bij digitale verkoop en account management gesprekken. Virtuele gesprekken zal je met meer zelfvertrouwen ingaan dan voorheen omdat je beter voorbereid bent en van tevoren goed hebt nagedacht over je aanpak, de stappen in het proces, je communicatiestijl, je vragen, tactieken en wat je samen kan doen om met je klant de korte en lange termijn resultaten te boeken die nu het meest gewenst en haalbaar zijn.


Scan verkoopgesprek

Verkoopgesprek
Open training (max. 1 deelnemers)
Als (aankomend) verkoper of accountmanager of verkoopprofessional moet je een gestructureerd behoeftegericht verkoopgesprek kunnen voeren. Benieuwd wat je kunt verbeteren bij gesprekken via de telefoon of aan tafel? Leg jezelf dan eens langs de meetlat met de {/Scan Verkoopgesprek?/}.

{*Leg je gesprekstechnieken langs de meetlat*}
De Scan Verkoopgesprek bestaat uit twee delen:

{*}Je maakt telefonisch een afspraak met een potentiële klant (de trainer).
{*}Je voert een verkoopgesprek aan tafel of via Zoom (maximaal 45 minuten).

De trainer beoordeelt de gesprekken op facetten als contact maken, de behoefte-inventarisatie, vertaling van aanbod in voordelen, de prijs en onderhandelen over de verkoop van het product of dienst.

{*Meet en verbeter je salesvaardigheden*}
De Scan Verkoopgesprek geeft je inzicht in de mate waarin je een afspraak kunt maken en eenmaal aan tafel een behoeftegericht verkoopgesprek te voeren. Je krijgt na afloop een observatieformulier met je scores op de diverse meetpunten en tips waar je diezelfde dag direct mee aan de slag kunt.

{*Praktische zaken*}
{*}De Scan Verkoopgesprek vindt plaats in de bereikbare en van alle gemakken voorziene trainingsruimte van Vendicum in Deventer. Doe je het gesprek liever ergens anders? Geef dat dan aan bij je aanmelding. Via Zoom kan ook uiteraard.
{*}De trainer neemt na je aanmelding contact met je op voor het inplannen van de Scan Verkoopgesprek.
{*}Een week van tevoren krijg je een casebeschrijving over de verkoop van een dienst of product, afhankelijk van de keuze die je hebt opgegeven. Met die informatie kun je het gesprek voorbereiden.

{*Investering in verkoopresultaat*}
In de Scan Verkoopgesprek investeer je wat tijd en € 119,- exclusief btw. Bij een training op locatie komen daar reiskosten van en naar Deventer bij (€ 0,46 per kilometer, exclusief btw). Deze investering verdient zich snel terug door de extra opdrachten die je erdoor binnenhaalt.


Klantgericht Handelen

Klantgerichtheid
Incompany (max. 5 deelnemers)
In-companytraining van een dag in ‘Klantgericht handelen'

Bestemd voor: verkopers binnen- en buitendienst, accountmanagers, productspecialisten, engineers en technische adviseurs en andere medewerkers die met klanten in contact komen.

Programma
10.00 – 16.00 uur incl. lunch

Klantgericht handelen anno 2022
Telefonische klantcontacten
Telefonisch bezoekafspraken maken
Opvolging van toegezonden informatie
Samenwerking binnen- en buitendienst
Interne communicatie – informatie-uitwisseling
Communicatievaardigheden
E-mail contacten met klanten
Proactief klantcontact
Offertes en opvolging
Oefenen met eigen praktijkcases

Datum in overleg.

Totaal trainingstarief € 1.750 ex btw voor max. 5 deelnemers


Coaching voor Salesmanagers

Sales Management
Sales opleiding (max. 1 deelnemers)
Deze praktijkgerichte training/coaching vindt één op één plaats.

Dus volledig persoonlijk en afgestemd op de eigen organisatie en werkomgeving.

De hoofdonderwerpen worden in overleg vastgesteld en vervolgens behandeld met eigen praktijkcases.
Zoals:
Motverend leidinggeven
Functioneringsgesprekken
Salesmeetings
Strategisch salesmanagement
Verkoopstrategie 2022
Salestargets en rapportages
Coaching van salesmedewerkers

Bestemd voor: salesmanagers, verkoopleiders, commercieel leidinggevenden.

Alle dagen van 10.00 - 16.00 incl. lunch en verzorging.
Locatie: Oravi - Almere
Data in overleg.


Gesprekken voeren met klanten/prospects.

Binnendienst
Incompany (max. 6 deelnemers)
Deze training duurt 4 uren. Iedere deelnemer kiest dan 1 onderwerp dat de komende periode wordt geoefend. Om te zorgen dat dit beklijft, belt de trainer ZELF ACTIEF de deelnemers na de training op. Hierbij bespreekt hij met hen hoe het gaat en geeft eventueel adviezen.

De training is geheel interactief en er wordt veel geoefend. Van tevoren wordt er met de deelnemers gesproken om zo de oefeningen op maat te maken: uw producten, uw markten, uw wensen!


Proces => net zo belangrijk als de vaardigheden

Account Management
Incompany (max. 1 deelnemers)
Van A,B,C tot DMU; van vaardigheden tot concrete acties!

Sales Managementtraining

Sales Management
Incompany (max. 1 deelnemers)
Belangrijk hierbij:
- Taken van de manager

Consultative /Solution /Spin/Challenge /Conceptual

Consultative / Solution Selling
Incompany (max. 6 deelnemers)
{*U gaat uw gesprekspartner een methode opdringen?*} Of kijkt u tijdens het gesprek hoe u de kans op succes verhoogd?
Daar gaat deze training over!

Beurstraining

Overige
Incompany (max. 6 deelnemers)
Hoe krijg je nu maximaal rendement uit de beurs?
Dat leert u in deze training waarbij de focus ligt op het aanspreken van bezoekers.
Verder natuurlijk de bezoekersarme, bezoekersrijke en lastige momenten.

Offerte schrijven

Offertes schrijven
Incompany (max. 6 deelnemers)
{*Wij*} weten het na deze training wel zeker want anders sturen we helemaal geen offerte.{*Wij*} kunnen onze tijd {_wel_} beter gebruiken.
Na deze training gaat u zorgen dat de conversie omhoog gaat.
Durft u minder offertes te maken en meer omzet te halen?

Presenteren

Presenteren
Incompany (max. 6 deelnemers)
Hoe zorgt u ervoor dat u uw beste presentatie neerzet?
Bovendien leert u hoe u de inhoud van uw presentatie bepaald, deze vervolgens opbouwt en hoe u om kunt gaan met storend gedrag.

Klachtbehandeling

Binnendienst
Incompany (max. 4 deelnemers)
{_Inderdaad gaat het om begrip tonen_} en dan pas beginnen met helpen. Tijdens deze training wordt dit met allerlei klachten vanuit uw praktijk geoefend.

Klantgerichtheid

Klantgerichtheid
Incompany (max. 6 deelnemers)
Deze training is voor {*servicemonteurs, onderhoudsmonteurs, in-bedrijf-stellers, eigen chauffeurs, engineers en projectleiders*}.
Eigenlijk altijd "warme" contacten en ze hebben geen sticker met Verkoper op hun voorhoofd.
Dit kan toch meer opleveren?

Coaching on the Job

Overige
Incompany (max. 1 deelnemers)
{*Uw verkoper doet zijn werk toch bij klanten?*}
Coaching on the job is veel beter dan training in een lokaaltje!

Gespreksvoering basis

Verkoopgesprek
Incompany (max. 6 deelnemers)
Deze training duurt 4 uren. Iedere deelnemer kiest dan 1 onderwerp dat de komende periode wordt geoefend. Om te zorgen dat dit beklijft, belt de trainer ZELF ACTIEF de deelnemers na de training op. Hierbij bespreekt hij met hen hoe het gaat en geeft eventueel adviezen.

De training is geheel interactief en er wordt veel geoefend. Van tevoren wordt er met de deelnemers gesproken om zo de oefeningen op maat te maken: uw producten, uw markten, uw wensen!


Gespreksvoering basis

Verkoopgesprek
Incompany (max. 6 deelnemers)
Deze training duurt 4 uren. Iedere deelnemer kiest dan 1 onderwerp dat de komende periode wordt geoefend. Om te zorgen dat dit beklijft, belt de trainer ZELF ACTIEF de deelnemers na de training op. Hierbij bespreekt hij met hen hoe het gaat en geeft eventueel adviezen.

De training is geheel interactief en er wordt veel geoefend. Van tevoren wordt er met de deelnemers gesproken om zo de oefeningen op maat te maken: uw producten, uw markten, uw wensen!


Gespreksvoering basis

Verkoopvaardigheden
Incompany (max. 6 deelnemers)
Deze training duurt 4 uren. Iedere deelnemer kiest dan 1 onderwerp dat de komende periode wordt geoefend. Om te zorgen dat dit beklijft, belt de trainer ZELF ACTIEF de deelnemers na de training op. Hierbij bespreekt hij met hen hoe het gaat en geeft eventueel adviezen.

De training is geheel interactief en er wordt veel geoefend. Van tevoren wordt er met de deelnemers gesproken om zo de oefeningen op maat te maken: uw producten, uw markten, uw wensen!


Time-Management

Overige
Incompany (max. 6 deelnemers)
Met tijdsanalyse, pareto analyse en tijdsverspillers.

Competitief Onderhandelen

Onderhandelen
Incompany (max. 6 deelnemers)
Inclusief bepalen onderhandelingsstijl en competitief onderhandelen. Dit is wat anders dan gewoon onderhandelen!

Presenteren

Presenteren
Incompany (max. 6 deelnemers)
Inclusief het bepalen van de inhoud, opbouw van de presentatie en omgaan met storend gedrag.

Telefoon Training

Telefonische vaardigheden
Incompany (max. 2 deelnemers)
Telefoon training inclusief stemtraining

Afspraken maken

Acquisitie
Incompany (max. 2 deelnemers)
{*U heeft en goed bestand van prospects/suspects?*}
U wilt snel uw agenda vullen met {_zinvolle afspraken?_}
Met deze training van AAD Verkoop zult u aan de hand van een speciaal belscript in de helft van de tijd die het u nu kost afspraken maken.

Gespreksvoering basis

Verkoopvaardigheden
Incompany (max. 6 deelnemers)
Deze training duurt 4 uren. Iedere deelnemer kiest dan 1 onderwerp dat de komende periode wordt geoefend. Om te zorgen dat dit beklijft, belt de trainer ZELF ACTIEF de deelnemers na de training op. Hierbij bespreekt hij met hen hoe het gaat en geeft eventueel adviezen.

De training is geheel interactief en er wordt veel geoefend. Van tevoren wordt er met de deelnemers gesproken om zo de oefeningen op maat te maken: uw producten, uw markten, uw wensen!


Training Face-to-Face Acquisitie en Relatiebeheer

Verkoopvaardigheden
Incompany
Wat is het doel van deze training?

In deze training Acquisitie en Relatiebeheer leren medewerkers hoe zij hun face-to-face klantcontacten, optimaal kunnen benutten. Zij leren hun verkoopgesprekken op efficiënte en resultaatgerichte wijze af te handelen en hoe zij commerciële mogelijkheden kunnen herkennen en proactief benutten.

Wat is het resultaat?

Uw medewerkers kunnen na afloop van de training Acquisitie en Relatiebeheer o.a.:

Efficiënte (verkoop-)gesprekken voeren door een goede voorbereiding
Een face-to-face gesprek gestructureerd opbouwen
Klant specifiek presenteren en adviseren
Alle commerciële kansen herkennen en benutten
Commitment verkrijgen op een aankoopbeslissing

Voor wie?

Voor iedereen die meer omzet wil realiseren met zijn/haar face-to-face (verkoop-)gesprekken. De training Face-to-face Acquisitie en Relatiebeheer is o.a. bedoeld voor accountmanagers, relatiemanagers, buitendienst medewerkers, verkoop/sales medewerkers.


Telefonisch verkopen

Acquisitie
Workshop (max. 4 deelnemers)
Wat is het doel van deze training?

In deze training leren medewerkers hoe zij resultaatgerichte en professionele telefoongesprekken moeten voeren, met als doel het maken van afspraken bij klanten en prospects met interessant potentieel om het klantenbestand uit te breiden en meer omzet te realiseren bij bestaande klanten.

Wat is het resultaat?

Na afloop van deze training kunnen medewerkers onder andere:

Gestructureerd een telefonisch acquisitiegesprek opbouwen
Op de juiste wijze een trigger inzetten om bij de klant/prospect de interesse te wekken voor uw product/dienst
Krachtig het onderscheidend vermogen van uw organisatie/product/dienst presenteren
Het beoogde resultaat realiseren middels het inzetten van verschillende verkooptechnieken
Commitment verkrijgen op een voorgestelde afspraak met behulp van afsluittechnieken
De agenda’s goed beheren en de afspraken zo efficiënt mogelijk inplannen

Voor wie?

De training Telefonisch Afspraken Maken/Telefonische Acquisitie is o.a. bedoeld voor binnen- en buitendienst medewerkers, accountmanagers, verkoop/sales medewerkers, adviseurs etc. Dus geschikt voor iedereen die succesvol wil zijn in het verwerven van new business!


Beurstraining

Overige
Incompany (max. 8 deelnemers)
Het succes van een beursdeelname wordt bepaald door de juiste voorbereiding en aanpak tijdens de beurs.

Alleen wat is daarvoor nodig?
Om deelnemers aan een beurs bewust te maken van de succesfactoren van een beursdeelname heeft Force-sale een beurstraining ontwikkelt, waardoor het rendement op beurzen sterk zal toenemen, met veel nieuwe leads en orders als resultaat

Na deze beurstraining zijn de deelnemers in staat om te gaan met vraagstukken als:

Hoe formuleer ik concrete doelstellingen voorafgaand aan een beurs?
Hoe spreek ik een bezoeker aan?
Aan wie stel je een vraag en hoe doe je dat effectief?
Hoe kwalificeer ik snel een potentiële klant?
Wat bespreek ik met een bezoeker op de beurs?
Waaraan besteed ik mijn tijd op basis van prioriteiten en urgentie?
Welke structuur ligt ten grondslag een succesvol beursgesprek?
Hoe zorg ik voor een optimale opvolging tijdens en vooral na de beurs?


De Uitdager van Solution Selling

Account Management
Incompany
Solution Selling is nog steeds een van de meest gebruikte Business to Business verkoopmethoden. De kracht van Solution Selling schuilt in het inzichtelijk maken van alle problemen en uitdagingen (de pijn) van de klant en dan hiervoor een maatwerk oplossing aanbieden. Stap voor stap wordt de klant meegenomen in het begeleiden van het inkoopproces, waarbij er gezamenlijk een business case wordt gebouwd.

Ondanks het feit dat Solution Selling al meer dan dertig jaar oud is, heeft het als effectieve verkoopmethodiek veel veranderingen overleefd. Toch is er recentelijk een aantal belangrijke onderzoeken gedaan, waaruit blijkt dat de rol van de verkoper binnen Solution Selling moet veranderen. Traditionele verkoperskwaliteiten als relatiemanagement, oplossingen kunnen ontwikkelen en hard werken blijken achterhaald als succesfactoren.

De workshop De uitdager van Solution Selling focust op de nieuwe kwaliteiten en vaardigheden die verkopers succesvol maken in de hedendaagse business-to-business verkoop. Daag uw salesteam uit met deze pittige workshop en zet hen op het spoor naar nieuwe successen.


Pro actief op beurzen

Overige
Incompany
Beursdeelname blijft het afwegen van kosten en baten. Dus als u besluit tot deelname doe het dan op professionele wijze: steek meer dan alleen tijd, moeite en geld in een mooie stand, glimmende folders of ludieke goodies. Investeer vooral in uw beursteam, want die kan uw deelname tot een succes maken.

Deelnemen aan een vakbeurs vergt specifieke kennis en vaardigheden van het beursteam, waaronder professioneel en proactief bezoekers aanspreken, snel en scherp kunnen kwalificeren, commerciële prioriteiten stellen, op een hoffelijke manier afscheid kunnen nemen van ongewenste bezoekers en natuurlijk een perfecte gastheer of gastvrouw spelen. Zorg daarbij voor een geïnspireerd en optimaal voorbereid team met een heldere doelstelling.

De workshop Proactief op Beurzen van 3to1 zorgt voor een sterk verhoogd beursrendement door uw medewerkers de juiste kennis en vaardigheden mee te geven, om te komen tot meer contacten, meer en betere leads, die leiden tot meer opdrachten.


Verkoopvaardigheden voor commerciële binnendienst

Binnendienst
Incompany (max. 8 deelnemers)
Hoe commercieel is de binnendienst van uw organisatie eigenlijk echt? Is de binnendienst in staat om:

- Klachten om te zetten in commerciële kansen?
- Te up-sellen of cross-sellen?
- Dóór te vragen bij inkomende telefoon/mail/chat?

Doelgroep {*Vet*}

Deze training is speciaal ontwikkeld voor een binnendienst die nadrukkelijk meer is c.q. wil zijn dan vraagbaak van klanten en ‘regel en uitzoek afdeling’ van de buitendienst. Een binnendienst die zich ten doel stelt om commercieel te opereren, maar dan vanaf de eigen werkplek. Voor wie de telefoon, mail, chat en social media de kanalen zijn om te communiceren met klanten en prospects.

De training bestaat uit 5 losse dagdelen:

1. Inbound contact
2. Outbound contact
3. Live-coaching inbound
4. Live-coaching outbound
5. Evaluatie en feedback

Kenmerken training:

- Interactief
- Praktisch
- Opdrachten
- Live-ondersteuning
- Rollenspellen

Meer info: https://acquiro.nl/verkoopvaardigheden-voor-commerciele-binnendienst/


Persoonlijke Verkoopcoaching

Verkoopvaardigheden
Sales opleiding (max. 1 deelnemers)
Individuele verkoopcoaching – afgestemd op persoonlijke wensen en behoeften.

Uitsluitend met inbreng van eigen praktijkcases
Volledig als maatwerk afgestemd op de eigen praktijkcases

Deze persoonlijke verkoopcoaching is per dagdeel.
Aantal sessies - naar behoefte - in overleg.
Tussentijds wordt gewerkt met gerichte opdrachten
+ onbeperkt telefonisch- en e-mailconsult

Tarief € 495 ex btw is per dagdeel (10.00 - 13.30 incl. lunch)


Verkopen op Beurzen (Happy Beursdays)

Verkoopvaardigheden
Incompany (max. 5 deelnemers)
Happy BEURSDAYS

“Kan ik u misschien helpen?” of “Kent u onze organisatie al?”

Deze twee grootste verkoopblunders vinden nog steeds plaats als bezoekers een standruimte bezoeken.
Onder de titel ‘Happy Beursdays’ leert men op de juiste en klantgerichte wijze om te gaan met dit fenomeen.
Wees een uitstekend ‘gastheer’ en ‘gastvrouw’ in plaats van alleen verkoper en productadviseur.

Deze training geeft de standbemanning de juiste tips en tools en is tevens een gedegen opfrisser voor de gevorderden.

De verkoopresultaten zullen stijgen!

Deze training wordt ‘in-company’ verzorgd
10.00 - 16.00 uur incl. lunches

Programma
• Klantgerichte ontvangst en aandacht bezoekers
• Inventarisatie van klanttype
• Specifieke vraagtechnieken
• Structuur en opbouw presentatiegesprek
• Omgaan met negatieve reacties
• Prijsonderhandelingstechniek
• Afsluiting en aftersales

Totaaltarief € 1.750 ex btw is voor max. 5 deelnemers
Datum in overleg.


Consultative Selling Skills

Consultative / Solution Selling
Open training (max. 6 deelnemers)
{*Praktijktraining voor consulting professionals in de dienstverlening*}
Consultative Selling Skills geeft inzichten en handvatten en traint je vaardigheden om het verkoop- of adviesgesprek gestructureerder, effectiever en met veel meer impact te voeren. Hiermee zul je meer in de regie zijn van het verkoopgesprek.

- Inspirerende interventie van 2 hele dagen op een heerlijke buitenlocatie.
- Persoonlijke aandacht: maximaal 6 deelnemers per training.
- Gebaseerd op jouw eigen commerciële speelveld, cases en uitdagingen.
- Effectieve borgingssessie na twee maanden om de praktijk te toetsen.

{*Voor wie ontwikkeld*}
Deze uitdagende training is bestemd voor salesmanagers, consultants, projectmanagers en adviseurs, acterend in een dienstverlenende omgeving, die hun commerciële consulting skills significant willen aanscherpen.

{*Geen onnodige ballast, alleen de belangrijkste commerciële vaardigheden:*}
- Hoe kan ik mijn verkoop (advies)gesprek veel geconcentreerder voeren
- Hoe kan ik de ander diep laten nadenken over zijn/haar situatie
- Hoe kan ik snel en effectief de dynamiek van het probleem ontdekken?
- Hoe krijg ik antwoorden die ik nodig heb om de opportunity goed te kwalificeren?
- Hoe kan ik weerstanden of bezwaren gebruiken om meer informatie te krijgen?
- Hoe voer ik een effectief gesprek met meerdere stakeholders?

{*Bijzonderheden*}
Deze intensieve tweedaagse training wordt georganiseerd in eigen trainingsaccommodatie op de Drentse heide. Kleine groepen van maximaal 6 personen, die in principe dezelfde commerciële/consulting achtergrond hebben.

De investering bedraagt € 2.950,-. Deze kosten zijn inclusief overnachting en food/beverage. Exclusief BTW.
Het programma omvat vijf onderdelen:
1. Intakegesprek (online)
2. De online module Consultative Selling Structure: 4 on demand webinars
3. Q&A sessies: 2 online sessies
4. Live training Consultative Selling Skills: 5 dagdelen op inspirerende locatie
5. Online borgingssessie


Consultative Selling Structure Online

Consultative / Solution Selling
E-learning
{*Verbeter de hit-rate van je commerciële inspanningen*}
Consultative Selling Structure Online geeft antwoorden op de belangrijkste succesfactoren van het effectief verkopen van dienstverlening:

- Hoe krijg je inzicht in het besluitvormingsproces van de klant
- Hoe krijg je grip op de belangrijkste beïnvloeders en beslissers
- Hoe kun je effectief de waarde van je dienst in stappen aantonen
- Hoe kwalificeer je deals zonder dat je aan dode paarden trekt
- Hoe voorkom je dat je de klant ‘smart for free’ maakt en arm achterblijft

{*Gebruik de beste inzichten van het slim verkopen van consultancy diensten*}
Deze online training vormt de rode draad van de Consultative Selling aanpak. Er wordt gewerkt aan de hand van een aantal cases, tools en tips waarmee geoefend kan worden om zo de methode te toetsen aan de praktijk.

{*Voor wie ontwikkeld*}
Deze training is ontwikkeld voor salesmanagers, (pre-sales) consultants en projectmanagers in de dienstverlening en b2b markt. Zij acteren op een complex commercieel speelveld waar het belangrijk is om de waarde van het advies en de propositie goed aan te tonen om de continuïteit te waarborgen.

{*Inhoud*}
In vier on demand webinars van ieder 45 minuten worden de belangrijkste uitgangspunten van de Consultative Selling structuur besproken:
Deel 1: Visie op het ‘Sales Leadership’ van dienstverleners
Deel 2: De 7 inzichten van Consultative Selling
Deel 3: Praktijkoefeningen aan de hand van de SU|PER|B analysestructuur
Deel 4: Consultative Selling vaardigheden in de praktijk

{/Extra:/}
Na het volgen van de online training krijg je de mogelijkheid om een online Q&A sessie bij te wonen waar je vragen kunt stellen.


Beurstraining 'Beter acteren op Beurzen'

Verkoopvaardigheden
Incompany
Wist jij dat het succes van een beursdeelname voor 30% wordt bepaald door de juiste voorbereiding? Om deelnemers aan een beurs maximaal voor te bereiden en hun bewust te maken van de succesfactoren van een beursdeelname heeft SalesTopics een in de praktijk bewezen beurstraining ontwikkelt, waardoor het rendement op beurzen sterk zal toenemen, met veel nieuwe orders en leads als gevolg.

Na deze interactieve beurstraining zijn de deelnemers in staat effectief om te gaan met vraagstukken als:

Hoe formuleer ik concrete doelstellingen t.a.v. deelname aan een beurs?
Hoe spreek ik een onbekende bezoeker aan?
Welke valkuilen moet ik vermijden?
Aan wie stel je een vraag en hoe doe je dat effectief?
Hoe beoordeel, kwalificeer ik een suspect?
Doelstelling van het gesprek: Wat bespreek ik met een bezoeker op de beurs?
Timemanagement tijdens beurzen: waaraan spendeer ik mijn tijd op basis van prioriteiten en urgentie?
Welke structuur ligt ten grondslag een succesvol beursgesprek?
Hoe zorg ik ervoor dat (potentiele) klanten een positief gevoel overhouden aan het beursgesprek?


Commerciële Vaardigheden voor Verkoop Binnendienst

Binnendienst
Incompany
In deze tweedaagse Training Commerciële vaardigheden voor Verkoop Binnendienst leert de deelnemer ‘op te schuiven’ van een administratieve medewerker naar een pro-actieve commerciële medewerker die denkt in verkoopkansen, weerstanden weet om te buigen en de klanttevredenheid te verhogen. De focus in deze training ligt om meer rendement te halen uit de telefonische verkoopgesprekken met klanten, door de cross- en up sellings mogelijkheden optimaal toe te passen. Met meer succes als resultaat!

In deze interactieve training krijgt de deelnemer antwoord op vragen:

Wat is effectief commercieel communiceren, wat zijn de valkuilen en hoe kun je deze voorkomen?
Hoe weet ik snel het vertrouwen van klanten te winnen?
Welke structuur ligt ten grondslag aan een professioneel telefonisch klantgesprek?
Hoe open ik het gesprek en sluit ik doelgericht af?
Wat zijn de meest effectieve vraagtechnieken voor een scherpe klantanalyse?
Hoe ga ik om met weerstanden, tegenwerpingen en klachten?
Hoe benut ik de cross- en up selling mogelijkheden van mijn organisatie optimaal?
Op welke wijze verkoop ik de toegevoegde waarde?
Hoe herken ik verkoopsignalen of kan ik deze creëren?
Hoe kan ik de klantverwachtingen overtreffen om daarmee de klantloyaliteit te verhogen?


Online Sales Training: Accelerate your Sales!

Verkoopvaardigheden
E-learning
Wil jij het maximale rendement uit jouw verkoopinspanningen halen?
Ben jij op zoek naar de meest succesvolle verkooptechnieken?
En wil jij jouw verkoopvaardigheden aanscherpen tegen een lage investering en leren op het moment dat het jou past en in je eigen tempo?

Bestel dan de SalesTopics Online Sales Training!

Aan de hand van 8 modules doorloop jij met het 7-stappenplan interactief het gehele verkoopproces. Van de voorbereiding tot en met het sluiten van deal. In deze praktijkgericht online sales training
met scherpe vragen, kennisoverdracht, unieke voorbeeld video’s en inspirerende filmpjes ontwikkel jij je eigen Sales Toolbox met verkoop-gereedschap, waarmee jij effectief en efficiënt in jouw praktijk aan de slag gaat.

Module 1: Wat is succesvol verkopen?
Module 2: Fase 1- De voorbereiding
Module 3: Fase 2 - Jezelf voorstellen
Module 4: Fase 3 - Het opwarmen van de klant
Module 5: Fase 4 - De opening van het gesprek
Module 6: Fase 5 - Analyseren van de klantbehoeften
Module 7: Fase 6 - Het beïnvloeden van de klant
Module 8: Fase 7 - Het sluiten van de deal

Wordt ook een TOP- verkoper en ga naar en vraag eenvoudig de inlogcode aan.


Inkooptraining voor Verkopers

Onderhandelen
Open training
In de afgelopen jaren zien we dat Inkoop steeds meer business gedreven wordt aangestuurd. Dit alles in het verlengde van de strategie van het bedrijf. De traditionele ‘dozenbesteller’ transformeert naar een strategisch inkoper. Inkopers krijgen dan ook een steeds belangrijkere rol binnen organisaties. Zij worden steeds professioneler, kritischer en zijn scherp in de (prijs-) onderhandelingen. Daarnaast beschikken inkopers over veel vakkennis, zijn hoger opgeleid en vaak beter getraind! Het is nu aan de verkoper om hierop een passend verweer te vinden.

In deze interactieve unieke 'Battle'-Training, gegeven door 2 trainers (Verkooptrainer én Inkooptrainer) ‘kruipt de verkoper in de huid van de inkoper’ en krijgt hij antwoord op vragen, zoals:

Hoe denkt en handelt een professionele inkoper?
Welke inkoop- en onderhandelingsstrategieën hanteert een inkoper?
Hoe zet een inkoper zijn inkooptactieken in en wat zijn tips & tricks?
Welke trends zie je bij Inkoop en hoe kun je als verkoper hierop inspelen?
Hoe verplaats je je echt in de business van de inkoper en voorkom je ‘product-selling’?
Hoe krijg je als verkoper inzicht in het inkoopproces en hoe kun je deze kennis optimaal benutten?
Hoe past een inkoper zijn inkoopportfolio toe en hoe word je van leverancier een partner?
Hoe win je snel het vertrouwen van een inkoper en analyseer je de gezamenlijke belangen?
Welke onderhandelingsstrategieën zet een inkoper in en hoe moet een verkoper hierop reageren?


Commerciële Vaardigheden voor Account Managers

Verkoopvaardigheden
Incompany
Het is voor iedereen duidelijk dat een loodgieter, timmerman of monteur een gereedschapskist met gereedschap nodig heeft bij zijn werkzaamheden. Sterker, je herkent de vakman aan zijn gereedschap. Minder voor de hand ligt het vaak, dat ook in commerciële processen, gereedschap nodig is.

In de training Commerciële Vaardigheden voor Account Managers laten wij u zien welke unieke gereedschappen SalesTopics ontwikkeld heeft om de medewerkers van uw verkoopteam in de dagelijkse praktijk effectiever en efficiënter te laten werken. Met een goed gevulde ‘gereedschapskist’ zijn uw commerciële medewerkers in staat om op praktische wijze snel resultaten te boeken.

Op welke vragen krijgt de deelnemer in deze training antwoord:

Hoe wordt je een ‘TOP’-verkoper en welke verkoopmethodiek is het meest succesvol?
Hoe haal ik meer rendement uit telefonische acquisitie gesprekken?
Wat zijn de succesfactoren voor een onuitwisbare (1e) indruk en hoe werk je aan uitstraling?
Hoe kun je snel het vertrouwen van de klant winnen en word je de regisseur van het gesprek?
Wat is effectief commercieel communiceren, wat zijn de valkuilen en hoe ontloop je ze?
Hoe analyseer je de juiste klantbehoefte en welke vraag technieken kun je hiervoor inzetten?
Hoe beïnvloedt je de klant en op welke wijze kun je het beste omgaan met bezwaren?
Hoe herken je koopsignalen en wat zijn slimme technieken om een deal te sluiten?


Vraagtechnieken; de kunst van het vragen stellen

Verkoopvaardigheden
Workshop (max. 12 deelnemers)
Velen weten niet hoe het komt dat gesprekken met anderen soms zo moeilijk verlopen. Vaak ligt het aan vraagtechnieken. Stel je teveel gesloten vragen of stel je geen vragen, maar praat je liever over jezelf? Luister je wel goed? Vragen stellen, dat is een kunst!

{*Vraagtechnieken en gesprekstechnieken*}
Aan de hand van een beetje theorie krijg je tijdens en tussen de trainingsbijeenkomsten de gelegenheid om gesprekken met anderen te beginnen en op gang te houden. Of je nu in de zorg, bouwwereld of consultancy zit: als je beschikt over goede vraagtechnieken, kun je de relatie met jouw cliënt en opdrachtgever goed opbouwen en in stand houden.

{*Vraagtechnieken: de kunst van het vragen stellen:*}

{*}Je leert in twee bijeenkomsten van 2,5 uur stapsgewijs jouw vraagtechnieken en de kunst van het vragen stellen te verbeteren.
{*}Je krijgt feedback, feedforward en complimenten aangereikt die je meteen toepast tijdens de training.
{*}Deze training kan individueel of met collega’s (in-company) gevolgd worden.
{*}De data en locatie zijn in overleg.
{*}De investering is € 1.264,- exclusief reiskosten en btw, ongeacht het aantal deelnemers (het maximum aantal deelnemers is twaalf).
{*}Uitgaande van twaalf deelnemers bedraagt de investering bij een in-company training dus circa € 105,- per deelnemer (exclusief reiskosten en btw).
{*}Tussen de twee bijeenkomsten zit een aantal weken om te ervaren hoe je het geleerde in de praktijk toepast.


Effectief vergaderen

Sales Management
Workshop (max. 12 deelnemers)
Erger je je tijdens overleggen en vergaderingen? Sommige vergaderingen duren uren, maar zijn ze daarmee ook effectief? Vaak niet.

{*Gesprekstechnieken tijdens het vergaderen*}
Na afloop van deze training kun je vergaderingen effectief laten verlopen en oefen je beter invloed uit op het verloop van een vergadering. Je bent in staat een goede agenda en fasering op te stellen en je kunt omgaan met lastige situaties en deelnemers. Door deze training/cursus/workshop te volgen nemen je vergadertechnieken toe.

{*Gesprekstechnieken: effectief vergaderen*}
Effectief vergaderen kun je leren! Alle informatie op een rij gezet voor je:

{*}Je leert in twee bijeenkomsten van 2,5 uur stapsgewijs effectief vergaderen.
{*}Je krijgt feedback, feedforward en complimenten aangereikt die je meteen toepast tijdens de training.
{*}Deze training kan individueel of met collega’s (in-company) gevolgd worden.
{*}De data en locatie zijn in overleg.
{*}De investering is € 1.264,- exclusief reiskosten en btw, ongeacht het aantal deelnemers (het maximum aantal deelnemers is twaalf).
{*}Uitgaande van twaalf deelnemers bedraagt de investering bij een in-company training dus circa € 105,- per deelnemer (exclusief reiskosten en btw).

Tussen de twee bijeenkomsten zit een aantal weken om te ervaren hoe je het geleerde in de praktijk toepast.


Sollicitatietraining: díe baan krijgen!

Verkoopvaardigheden
Workshop (max. 12 deelnemers)
Je wilt graag aan het werk. Hoe kun jij goed voor de dag komen tijdens het sollicitatiegesprek? Je leert jouw eerste indruk positief te beïnvloeden.

Je leert omgaan met (lastige) vragen en je leert hoe de slagingskans om jóu aan te nemen vergroot wordt. Ook de opbouw, opzet en inhoud van je sollicitatie(brief en e-mail) en je cv komen aan bod tijdens de sollicitatietraining: díe baan krijgen!

Trainer Jan-Willem Seip heeft jarenlange ervaring als recruiter en weet hoe sollicitanten die felbegeerde baan kunnen krijgen.

{*Gesprekstechnieken: Sollicitatietraining: díe baan krijgen!*}
Wil je jezelf klaarstomen om aan het werk te komen en jezelf beter ‘te verkopen’, volg dan de sollicitatietraining: díe baan krijgen! Alle informatie op een rij gezet voor je:

{*}Je leert in twee bijeenkomsten van 2,5 uur stapsgewijs te solliciteren zodat de kans op werk vergroot wordt.
{*}Je krijgt feedback, feedforward en complimenten aangereikt die je meteen toepast tijdens de training.
{*}Deze training kan individueel of met collega’s (in-company) gevolgd worden.
{*}De data en locatie zijn in overleg.
{*}De investering is € 1.264,- exclusief reiskosten en btw, ongeacht het aantal deelnemers (het maximum aantal deelnemers is twaalf).
{*}Uitgaande van twaalf deelnemers bedraagt de investering bij een in-company training dus circa € 105,- per deelnemer (exclusief reiskosten en btw).

Tussen de twee bijeenkomsten zit een aantal weken om te ervaren hoe je het geleerde in de praktijk toepast.


Assertiever worden zonder agressief te zijn

Verkoopvaardigheden
Workshop (max. 12 deelnemers)
Voor jezelf opkomen. Je eigen grenzen trekken. Zeggen: ‘tot hier en niet verder’. Niet alleen zeggen, maar ook doen…
Assertief zijn zonder agressief te worden is een kunst.

In een zeer praktijkgerichte assertiviteitstraining met een verhouding van 25% theorie en 75% doen (ervaren) leer je assertief met lef te zijn. Het moet niet alleen blijven bij tips, maar deze tips moeten in een volgende oefening ook toegepast worden om te ervaren dat het dan beter gaat dan eerst.

De inhoud van de training assertief met lef bestaat uit de volgende doelen:

1. De deelnemers leren assertief zijn.
2. De deelnemers kunnen middels een persoonsanalyse zichzelf en een ander leren kennen
3. De deelnemers leren een ander overtuigen.

{*Gesprekstechnieken: assertief met lef*}
Vind je het spannend om voor jezelf op te komen en zoek je ondersteuning hierbij, volg dan de training assertief met lef. Alle informatie op een rij gezet voor je:

{*}Je leert in twee bijeenkomsten van 2,5 uur stapsgewijs assertief met lef te worden.
{*}Je krijgt feedback, feedforward en complimenten aangereikt die je meteen toepast tijdens de training.
{*}Deze training kan individueel of met collega’s (in-company) gevolgd worden.
{*}De data en locatie zijn in overleg.
{*}De investering is € 1.264,- exclusief reiskosten en btw, ongeacht het aantal deelnemers (het maximum aantal deelnemers is twaalf).

Tussen de twee bijeenkomsten zit een aantal weken om te ervaren hoe je het geleerde in de praktijk toepast.


Winnend onderhandelen

Onderhandelen
Workshop (max. 12 deelnemers)
Voor de één komt de salarisonderhandeling eraan en de ander wil een huis kopen. Er staan grote belangen op het spel en je wilt ‘win-win’ onderhandelen. Het maakt niet uit aan welke kant van de tafel je zit; deze training winnend onderhandelen leert je om er de beste deal uit te slepen, waarbij beide partijen het gevoel hebben dat ze gewonnen hebben.

Het begint bij voorbereiden, je doel bepalen waarbij principes als LIM en BAZO om de hoek komen kijken (wat deze handige aanpakken inhouden, leer je tijdens de training). Ook komen tientallen onderhandelingstactieken en onderhandelingstechnieken aan bod en oefen je in succesvol winnend onderhandelen.

Alle informatie van de training winnend onderhandelen op een rij gezet voor je:

{*}Je leert in twee bijeenkomsten van 2,5 uur stapsgewijs winnend onderhandelen.
{*}Je krijgt feedback, feedforward en complimenten aangereikt die je meteen toepast tijdens de training.
{*}Deze training kan individueel of met collega’s (in-company) gevolgd worden.
{*}De data en locatie zijn in overleg.
{*}De investering is € 1.264,- exclusief reiskosten en btw, ongeacht het aantal deelnemers (het maximum aantal deelnemers is twaalf).
{*}Uitgaande van twaalf deelnemers bedraagt de investering bij een in-company training dus circa € 105,- per deelnemer (exclusief reiskosten en btw).
{*}Tussen de twee bijeenkomsten zit een aantal weken om te ervaren hoe je het geleerde in de praktijk toepast.


Presenteren zonder PowerPoint

Presenteren
Workshop (max. 12 deelnemers)
Daar sta je dan voor een groep mensen. Alle ogen zijn op je gericht. Ze verwachten dat jij gaat presenteren. Je mag jouw publiek informeren over een nieuw idee en je wilt indruk op hen maken. Je hebt je voorgenomen om je nu eens een keer niet te verschuilen achter hulpmiddelen als powerpoint of prezi. Nee, jíj presenteert. En hoe!

{*Presenteren zonder PowerPoint*}
Vind je presenteren te spannend, voel je je angstig of weet je niet waar je moet beginnen, volg dan de training presenteren zonder PowerPoint. Alle informatie op een rij gezet voor je:

{*}Je leert in twee bijeenkomsten van 2,5 uur stapsgewijs je presentatie voor te bereiden en uit te voeren.
{*}Je krijgt feedback, feedforward en complimenten aangereikt die je meteen toepast tijdens de training.
{*}Deze training kan individueel of met collega’s (in-company) gevolgd worden.
{*}De data en locatie zijn in overleg.
{*}De investering is € 1.264,- exclusief reiskosten en btw, ongeacht het aantal deelnemers (het maximum aantal deelnemers is twaalf).
{*}Uitgaande van twaalf deelnemers bedraagt de investering bij een in-company training dus circa € 105,- per deelnemer (exclusief reiskosten en btw).
{*}Tussen de twee bijeenkomsten zit een aantal weken om te ervaren hoe je het geleerde in de praktijk toepast.


Netwerken doe je zo!

Verkoopvaardigheden
Workshop (max. 250 deelnemers)
Houd u vast: zeventig procent van de nieuwe klanten komt voort uit één of andere vorm van netwerken. Netwerken is ontzettend leuk, niet moeilijk en zeker niet alleen bedoeld voor de goed gebekten onder ons. Netwerken werpt in de regel meer vruchten af dan koude acquisitie. Voor de een is netwerken een beladen iets wat weerstand oproept en voor de ander is het de natuurlijkste zaak van de wereld.

Netwerken is zinvol voor iedereen die in contact staat met mensen en (af en toe) hulp nodig heeft van of hulp kan bieden aan andere mensen. Bij netwerken gaat het erom dat u aan het geven bent in plaats van nemen of halen. Maar hoe gaat dat dan in zijn werk? Ook als u wat schuchter bent en niet weet hoe u (online) in contact met een ander moet komen, leert u hoe dat toch kan. En is dit herkenbaar? U bent in gesprek met een ander en deze persoon is zo vol van zichzelf dat ie geen tegenspraak duldt. Hoe komt u netjes van ‘m af? Vele verkopers en ondernemers vinden het ook nog eens lastig om zichzelf in circa 20 seconden voor te stellen (elevator pitch).

Nog veel meer van dit soort praktische handvatten passeren de revue tijdens deze netwerktraining / netwerkcursus. Maar het blijft niet alleen bij theorie; er wordt druk geoefend en genetwerkt in deze workshop. Als beloning hiervoor gaat u met kansen (lees: nieuwe klanten) en nieuwe kennissen naar huis na afloop. Meer dan drieduizend anderen zijn u voorgegaan met deze netwerkworkshop verzorgd door Jan-Willem Seip.


Training gesprekstechnieken aan de telefoon

Telefonische vaardigheden
Incompany (max. 12 deelnemers)
Klantgericht gedrag kan het verschil maken tussen verder luisteren of de verbinding verbreken. Denk maar eens terug aan het moment dat je onprettig telefonisch te woord werd gestaan of veel te lang moest wachten bij die helpdesk.

{*Converteren kun je leren*}
Op praktijkgerichte manier leren de deelnemers van deze telefoontraining meer rendement te halen uit inkomende (inbound) en uitgaande (outbound) telefoongesprekken. Medewerkers van de verkoopbinnendienst en buitendienst of een callcenter hebben veel baat bij deze training. Bij profit- en not-for-profitbedrijven. Een beetje theorie wordt afgewisseld met veel oefenen. Anderen prettig te woord te kunnen staan, is vooral een kwestie van vlieguren maken. Deze workshop biedt daarvoor ruim gelegenheid.

{*Succes door skills*}
Van deze telefoontraining steek je veel op. Doe nuttige vaardigheden op:

{*}verbale en non-verbale communicatie aan de telefoon (de toon maakt de muziek)
{*}stemgebruik (oefeningen)
{*}actief luisteren
{*}klantgericht gedrag
{*}kansen creëren
{*}afspraken verkopen

Leer omgaan met lastige situaties:
{*}bezwaren voorkomen of ermee omgaan
{*}omgaan met klachten

Maak de juiste keuze:
{*}telefonisch verkopen; wel of niet doen?
{*}werken met scripts ja of nee?

En verder:
{*}tien telefoon tips (TTT)


Offerte die scoort – de winnende offerte

Offertes schrijven
Workshop (max. 12 deelnemers)
Het niveau van de offertes in Nederland is bedroevend. Laat staan hoe weinig offertes soms uitmonden in een opdracht: de winnende offerte. Stijlvolle en lezergerichte offertes.

{*Offertes die ‘scoren’*}
Aan de hand van een bouwplan, leert u aantrekkelijke en doelgroepgerichte voorstellen te schrijven met een grote kans van slagen. De klantbehoefte staat centraal. Ook krijgen correct Nederlands en ‘stijl’ aandacht, want niets is zo vervelend als een offerte met stijl- en schrijffouten. Op een eenvoudige manier wordt uw basiskennis Nederlands weer opgefrist, zodat u met deze workshop meteen twee vliegen in één klap slaat.

{*De winnende offerte en offertes die scoren*}
In deze workshop leert u winnende offertes schrijven om zodoende de (potentiële) klant te verleiden om zaken met u te doen. Neem een paar al verzonden offertes mee, die we tegen het licht gaan houden en langs een meetlat leggen. Na afloop van deze workshop ziet u het verschil tussen uw oude en uw nieuwe offerte. U hoeft geen schrijver van beroep te zijn om toch winnende offertes te kunnen schrijven. Velen zijn u voorgegaan.

De investering is afhankelijk van het aantal deelnemers. Informeer hiernaar.


De eerste indruk en de laatste indruk

Presenteren
Workshop (max. 25 deelnemers)
De eerste indruk en de laatste indruk, is dat belangrijk denkt u? ‘Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk‘, zo luidt de welbekende spreuk.
Is dit wel zo? Alsof de laatste indruk niet telt?!
Met deze twee wijsheden in gedachten is het goed om te weten hoe u uw ‘indrukken’ positief kunt beïnvloeden.

Hoe geef ik een hand, wat voor effect heeft mijn (non-)verbale communicatie op de ander? Hoe ga ik om met een dominante gesprekspartner? En dan over die, o zo belangrijke, laatste indruk… Wat voor beeld of herinnering blijft achter bij mijn gesprekspartner? Hoe u afscheid neemt en weggaat, zal blijven hangen bij uw klant. Is uw imago eenmaal gevormd, dan is het later moeilijk om hiervan af te komen. Voorbeeld: menigeen zal achteraf aan anderen niet zo snel toegeven dat ‘de sukkel’ van de binnendienst eigenlijk best wel een toffe peer is.

U leert en ervaart in een halve dag of in 1 dag hoe u uw eerste en laatste indruk op een positieve manier kunt beïnvloeden. Deze workshop is er in twee uitvoeringen: een volle dag of een dagdeel. Velen, die deze training volgden, zijn na afloop naar huis gegaan met een bijgesteld zelfbeeld. Zo zullen de deelnemers ook aangeven wat de indruk is die de andere deelnemers op hun maken. U kunt voortaan uw eerste/laatste indruk positief beïnvloeden. Het begint met oogcontact en een echte glimlach. Een ander voelt feilloos aan of jouw gedrag authentiek is.

De investering is afhankelijk van het aantal deelnemers. Informeer hiernaar.


Relatiebeheer: koester de bestaande klant

Klantgerichtheid
Workshop (max. 15 deelnemers)
De nadruk in de workshop ‘Heb me lief, meneer de klant’ ligt nu eens niet op acquisitie, maar op het koesteren van uw bestaande klant door goed relatiebeheer. Relatiebeheer betekent meer dan CRM.

{*Relatiebeheer*}
Kent u de klantwaarde (de levenslange waarde) van een nieuwe klant? Vendicum verzekert u dat als u de levenslange waarde van uw klanten weet, u nog beter weet in welke mate u bereid bent om in een specifieke klant te investeren. Het is beter om te gaan voor een langdurige euro, dan voor het kortstondige ‘kwartje’ …

{*Achterdeur staat open*}
De nadruk in veel boeken en trainingen ligt op acquisitie, maar ondertussen staat de achterdeur open en lopen klanten de deur uit. Hoe koestert u datgene wat u hebt en hoe bouwt u dit verder uit? Onvoldoende aandacht voor bestaande klanten, hoe onbedoeld dan ook, is funest.

{*Heb me lief meneer de klant*}
In de workshop ‘Heb me lief, meneer de klant’ leert u om slapende (top)relaties actief te gaan benaderen. Zij kennen u tenslotte al. Dit in tegenstelling tot koude contacten waar u nog op nul moet beginnen. Hoe koestert u datgene wat u hebt en hoe bouwt u dit verder uit? U leert het in deze workshop.

De investering is afhankelijk van het aantal deelnemers. Informeer hiernaar.


De Elevator Pitch: verkoop jezelf in 20 seconden

Verkoopvaardigheden
Workshop (max. 15 deelnemers)
Hoe zet ik mezelf en mijn bedrijf in circa twintig seconden neer op een zodanig onweerstaanbare manier dat ik mijn klant verleid om zaken met me te doen? Een beetje theorie en veel doen, dat kenmerkt deze actieve workshop, zodat u op een besmettelijke wijze voortaan uw mini-zelfpresentatie kunt vertellen. U wordt zich er ook bewust van dat het belangrijk is dat uw mini-zelfpresentatie doorverteld gaat worden; als een echt kampvuurverhaal. Een persoonlijke touch is hierbij onontbeerlijk. En zeker geen vooraf ingestudeerd riedeltje wat iemand emotieloos opdreunt… Meer dan een paar duizend anderen zijn u voorgegaan met deze workshop Elevator Pitch verzorgd door Jan-Willem Seip.

Hoe overleef ik een inkoper?

Onderhandelen
Incompany (max. 15 deelnemers)
Heeft uw organisatie met inkopers te maken? Of krijgt u daar mee te maken? Maak deze bijzondere dag dan maar eens mee. U leert in 1 dag namelijk met deze ogenschijnlijke professionele zeurkousen en zijn technieken om te gaan.

{*Overtuig mij …*}
Nog niet overtuigd van het nut van deze dag? Dan doen we er nog een schepje bovenop. Het lijkt erop dat inkopers het uitknijpen tot een ware kunst hebben verheven. Hij (het is altijd een ‘hij’) is niet geïnteresseerd in vruchtbare lange termijnrelaties. Nee, hij wil een lagere prijs of méér voor hetzelfde. En wel nú meteen. Anders gaat hij wel met een andere partij in zee. Tegelijkertijd is de inkoper een verplichte horde in de organisatie: zonder zijn paraaf geen opdracht!

{*Een ster in onderhandelen*}
U leert zijn tactieken kennen en hoe u zich kunt wapenen tegen vervelend inkopergedrag. U leert niet alleen maar u ervaart het ook, want de dag staat bol van experimenten waar u vrijelijk van kunt genieten. En wat te denken van onderhandelen? De inkoper lijkt het uitgevonden te hebben! Daarom ook een kijkje in zijn receptenboek van het onderhandelen.

{*Uw eigen situatie*}
Deze ééndaagse workshop vindt “in-company” in uw organisatie plaats. Het beoogde deelnemersaantal ligt tussen de 5 en 25. Ideaal voor een groep verkopende professionals die meer uit hun opdrachten willen halen. De workshop biedt ook ruimte voor het inbrengen van uw eigen situatie. Daarom vindt er vooraf een inventarisatiegesprek met de deelnemers plaats.


Sales voor non-sales

Verkoopvaardigheden
Incompany (max. 15 deelnemers)
U bent vakinhoudelijk een expert. U bent een professional. Van stukadoor tot notaris en van tekstschrijver tot ondernemer. U vindt het heerlijk om met uw vak bezig te zijn en mooie dingen voor uw opdrachtgevers te bedenken. Maar zitten uw klanten daar wel op te wachten of … sterker nog … zit u als professional te wachten op ‘sales’ en ‘verkopen‘? Veel professionals hebben een hekel aan acquisitie. Met een koffer op pad, voet tussen de deur, een glad verkooppraatje: nee, dat is je eer te na. Kwaliteit verkoopt zichzelf en als je je werk goed doet, dan hoef je er toch niet mee te leuren!?

Met deze workshop ‘Sales voor non-sales’ leert u dat verkoop niet iets ‘vies’ is of een noodzakelijk kwaad. Nee, verkopen kan ook leuk zijn en naar meer smaken. U krijgt de smaak van verkoop te pakken en Vendicum zorgt ervoor dat verkopen een tweede natuur voor u wordt.

De investering is afhankelijk van het aantal deelnemers. Informeer hiernaar.


Verkoop voor Inhoudelijke Professionals

Verkoopvaardigheden
Incompany
De inhoudelijke professionals in een organisatie spelen een belangrijke ondersteunende rol in uw commerciële processen. Of het nu gaat om consultants, monteurs, productspecialisten, servicemedewerkers of adviseurs gaat. Zowel in pre-sales als after-sales trajecten werken ze actief samen met uw salesteam, waarbij ze technisch, organisatorisch, juridisch of productinhoudelijk advies geven.

Inhoudelijke specialisten moeten hiervoor commerciële en communicatie vaardigheden en kennis aanleren, aangezien die van nature meestal niet aanwezig zijn of als lastig worden ervaren. Daarnaast spelen ze een belangrijke rol bij de signalering van nieuwe kansen en leads voor de organisatie.

De training Verkoop voor Inhoudelijke Professionals is speciaal voor deze doelgroep ontwikkeld. Alle praktische vaardigheden en valkuilen komen aan bod om aan deze commerciële ondersteunende rol een positieve invulling te geven en een krachtige bijdrage te leveren aan het commerciële resultaat van de organisatie.

Opzet
De training Verkoop voor Inhoudelijke Professionals is flexibel van opzet en duurt twee tot zes dagdelen, afhankelijk van uw persoonlijke wensen, ambities en de huidige ervaring van uw mensen. Het in-company programma is modulair opgebouwd, kan zowel online als face-to-face worden gegeven en wordt gemodelleerd naar uw eigen unieke bedrijfssituatie.

Inhoud
Deze training is voor ambitieuze inhoudelijke professionals, die beter willen worden in de eigen commerciële rol en hun vaardigheden willen versterken, bijvoorbeeld:
• Consultants
• Engineers
• Designers
• Product specialisten
• Stafmedewerkers

Inhoud
Alle belangrijke onderwerpend ie aan bod komen zijn o.a.:
• De eigen rol in het commerciële proces
• De uitdagingen, problemen en ‘pijn’ van de klant verhelderen
• Inzet van overtuigende proposities, pitches en casestories
• Herkennen, inventariseren en benutten van koopsignalen
• Krachtige communicatie- en presentatievaardigheden


Korting is Uitverkocht!

Verkoopgesprek
Incompany
Prijsonderhandelingstechniek

Leer vooral dat korting geven ongelooflijk veel meer kost dan je denkt.
Geef dus nooit korting, maar verkoop de producten of diensten op een professionele en prettige, zelfverzekerde manier.
Geloof in de eigen prijsstelling en behaal daarmee meer nettowinst met de juiste gespreksvaardigheden en handelswijze.

Deze trainingsdag verdient zich gegarandeerd direct en snel terug!

Bestemd voor: verkopers binnen- en buitendienst, accountmanagers, salesengineers en salesmanagers.

10.00 - 16.00 uur incl. lunch

Onderwerpen:

De prijs moet geprezen worden
Geloof in de eigen prijs
Omgaan met de kreet 'het is te duur'
Opbouw van de prijsstructuur
Prijsonderhandelingstechniek
Verkopen van voordelen i.p.v. producten en systemen
De Unieke Koop Motieven (UKM's)
Omgaan met lastige inkopers
Afsluittechnieken en zorgen voor rendabele klanten

Deze training is uitsluitend als in-companytraining te boeken.
Totaaltarief € 1.750 ex btw is voor max. 5 deelnemers
Datum in overleg.


Professioneel Accountmanagement

Account Management
Incompany
Een van de aspecten van professioneel accountmanagement is het bewerkstelligen van een duurzaam relatiemanagement.
Het zakenleven staat voortdurend onder druk en vereist daarom continu aanpassing.

Aanpassen aan en inspelen op de nieuwe verkoopprocessen.
Omgaan met de DMU van klant en prospect
Omgaan met de verschillende inkoopstructuren
Toepassing van de social media elementen
Bezoekfrequentie en communicatieprogramma
Prijsonderhandelingstechniek
Gebruik maken van de UKM's in voordeel voor klanten en prospects
Klantenlevenscyclus met uitsluitend rendabele klanten

Deze in-companytraining duurt 5 dagen, verdeeld over 3 maanden en wordt volledig als maatwerk afgestemd op uw organisatie.
Vooral met inbreng van eigen praktijkcases

Totaaltarief € 8.250 ex btw is voor max. 5 deelnemers.
Alle dagen van 10.00 - 16.00 uur incl. lunches
Data in overleg.


De Verkoop Vierdaagse

Verkoopvaardigheden
Open training
Haal meer kwalitatieve omzet en meer rendement uit relaties met de verkoopvaardigheden die aansluiten bij de huidige veranderde tijd. Kennis verkrijgen van klant en organisatie en daarop specifiek en aangepast adviseren en verkopen.

Als u uw verkoopmedewerkers 4 dagen aan ons afstaat, wilt u ze daarna nooit meer kwijt.

Deze training is bijzonder geschikt voor: verkopers binnen- en buitendienst, accountmanagers, customer service, productspecialisten, salesengineers en technische adviseurs.

4 x 1 dag van 10.00 - 16.00 incl. verzorging en lunches

Ontwikkeling van het verkoopproces
Klantgericht handelen 2022
Telefonische verkoopcontacten
Communicatievaardigheden
Structuur en opbouw van verkoopgesprekken
Specifieke vraagtechnieken
Tegenwerpingen en bezwaren overwinnen
Prijsonderhandelingstechnieken
'Korting is Uitverkocht'
Kenmerken en voordelen
Presentatiestructuur
Psychologische invalshoeken – omgaan met de typologie
Prospecteren en acquisitie
Offertebehandeling en opvolging
Omgaan met de diverse inkoopstructuren
Verkopen van de UKM's, de voordelen voor de klant
De rol van de accountmanager
Omgaan met de DMU – Besluitvormende teams
Klantenlevenscyclus
Het creëren van 'rendabele' klanten
Effectieve afsluittechnieken

Na afloop van de training volgt nog een persoonlijke evaluatie met de deelnemer m.b.t. specifieke aandachtspunten en ontvangt deze ook een certificaat van deelname.


Verkooptraining winkelpersoneel

Retail
Incompany (max. 12 deelnemers)
Een krachtige verkooptraining van 3 uur voor winkelpersoneel met als doel: leren hoe ze door persoonlijke aandacht bezoekers kunnen begeleiden van kijker naar koper. Om de training (Ruit) duurzaam te laten ‘landen’, kijk ik graag een dagdeel mee in de winkel (Cirkel). Ook bestaat de mogelijkheid om mystery shoppers in te zetten (Vierkant).

Het resultaat van deze verkooptrainingen: de klantgerichtheid neemt toe, en meer bezoekers verlaten de winkel als blije klant. De medewerkers blijven voldaan achter, omdat ze weer iemand hebben kunnen helpen.

{*Wat levert deze verkooptraining op?*}
Een klantgerichte aanpak die leidt tot blije klanten. Je omzet stijgt, maar dat is niet het enige. De sfeer in de winkel verbetert als niet alles gericht is op conversie, conversie en conversie, maar als persoonlijke aandacht voorop staat. Een praatje aanknopen en van daaruit verkopen.

Tevreden klanten zorgen voor tevreden medewerkers die je langer aan je kunt binden.

Deze verkooptraining is 100% praktijkgericht en vindt liefst plaats in de winkel zelf. Ik kom naar jullie toe, dus geen reistijd en reiskosten voor je personeel.

Na deze training merk je direct verandering bij je klanten en je medewerkers.


Verkooptraining (gevorderden)

Verkoopvaardigheden
Incompany (max. 2-16 deelnemers)
Minstens drie jaar ervaring als verkoopprofessional, verkoper of accountmanager? En wil je meer klanten en opdrachten? Leer hoe je je scoringskansen en gunfactor vergroot en relaties opbouwt. Vind je het lastig om meer opdrachten binnen te halen? Ketsen offertes af en is je pijplijn niet vol genoeg? Heb je het zo druk met van alles en nog wat dat acquisitie erbij inschiet? Dan moet er wat gebeuren, maar hoe? Denk dan aan de verkooptraining voor gevorderden.

{*Voor wie?*}
Deze training is geschikt voor verkoopprofessionals, verkoper en accountmanagers met minstens drie jaar ervaring. De training leert je een succesvollere vertaalslag te maken van de behoefte van je prospect naar de voordelen van je product of dienst. Je maakt het de ander makkelijker om ja tegen je te zeggen.

{*Leer slagvaardiger verkopen*}
In een halve dag perfectioneer je de vaardigheden waarmee je nieuwe klanten of opdrachten kunt binnenhalen:

{*}netwerken voor gevorderden
{*}je scoringskans en gunfactor vergroten
{*}gespreks- en onderhandelingstechnieken
{*}bezwaren wegnemen
{*}warme langetermijnrelaties opbouwen en beheren
{*}de markt aantrekken in plaats van met jezelf leuren


Verkooptraining (basis)

Verkoopvaardigheden
Incompany (max. 2-16 deelnemers)
Hoe kom je aan klanten en opdrachten? In een halve dag leer je een succesvolle vertaalslag te maken van de behoefte van je prospect naar de voordelen van jouw product of dienst. Je bent beginnend of aankomend zelfstandige, verkoper of accountmanager en vraagt je af: hoe kom ik aan klanten en opdrachten? Waar begin ik? Zomaar koud bellen of je een slag in de rondte netwerken? Met deze verkooptraining leer je welke aanpak voor jou werkt.

{*Voor wie?*}
Deze training is geschikt voor alle verkopers van producten of diensten. De training leert je een succesvolle vertaalslag te maken van de behoefte van je prospect naar de voordelen van je product of dienst, ook al is die nog zo complex. Je maakt het de ander makkelijker om ja tegen je te zeggen.

{*Wat staat er op het programma?*}
In een halve dag leer je slagvaardig nieuwe opdrachten of klanten binnenhalen. Niet door gladde praatjes of trucjes, maar door echt contact. Daarvoor maak je je het volgende snel eigen:

{/Achtergronden/}
{*}acquisitievormen
{*}introductie netwerken
{*}verkoop bevorderen

{/Vaardigheden/}
{*}mini-zelfpresentatie (elevator pitch)
{*}contact maken
{*}verkoopsignalen oppikken en kansen creëren
{*}referenties inzetten
{*}sociale media gebruiken
{*}aan tafel komen
{*}behoeftegericht verkopen
{*}prospectbehoefte vertalen naar voordelen van eigen product/dienst
{*}een winnende offerte opstellen